Monday 30 January 2012

menangis kesepian tanpamu..by me (yati)



SEPI TANPAMU..

menangis kesepian tanpamu..
membisu aku dalam kesunyian malam..
sendiri dan hanya terdiam sendiri tanpa ungkapan..
merenung hati berbisik sepi..

ya allah..kau temankanlah aku..
kesunyian membawaku di hujung pekat malam..
merintih sendiri dalam kesepian malam..

menangis kesepian tanpamu..
semakinku hanyut dilarutan malam..
semakinku tidak pasti jalan hidupku..
mana arah tujuku tanpamu..
ku terdiam membisu..
ditemani butir jernih dipipiku..

Tersedu sepi tanpamu..
terlalu banyak aku mengharung mimpi..
kenapa ini ada padaku..
kau dan aku dulu harunginya bersama-sama tetapi kenapa kini kau yang punahi segala mimpi..
aku ingin dirimu..

sepi malam tanpamu..
jujur hatiku masih milikmu..
namun aku hanya memikirkanmu..
kian malam aku merasa kehilanganmu..
ketiadaanmu telah membuatku terpaku membisu..
aku hanya perlu dirimu di sampingku..

malam menangis tanpamu..
aku hanya inginkan kamu..
yang dulu pernah berada disisiku..
yang dulu singggah di ruang kecil..
yang dulu membuai mimpi-mimpiku..
hanya dirimu..
ya allah..kirimkannya padaku..

merintih sepi tanpamu..
kini aku cuba melupakan dirimu..
melupakan segala harapan yang berlalu..
membiarkan kenangan bersamamu..
biar aku sepi tanpamu..
asalkan kau bahagia tanpaku..
dan biarlah malam menangis kesepian tanpamu..

created by me (yati)

No comments:

Post a Comment